مطالب متفرقه

معرفی بهترین ابزار و مته در کارگاه های نجاری

در کارگاه‌های نجاری از ابزار آلات و مته های مختلفی برای کار با چوب یا ام دی اف استفاده می کنند. ابزار آلات کارگاهی بخش مهمی از کار با چوب می‌باشند که در مدل و کاربردهای متفاوتی طراحی و ساخته شده اند. شابلون یک نوع ابزار کاربردی است که با استفاده از آن می‌توانید اندازه گیری دقیق، الگوبرداری، ایجاد سوراخ و… را به راحتی انجام دهید. همچنین از دیگر ابزار آلات مهم در کارگاه ها نجاری می توان به انواع مته برای برش چوب یا ام دی اف اشاره کرد که در مدل و سایزهای متفاوتی طراحی و تولید می شود. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با بهترین انواع مته چوب، مته کاجی، شابلون و ابزار آلات کارگاهی آشنا سازیم.

انواع بهترین شابلون کارگاهی

همان‌طور که می دانید در کارگاه های نجاری و یا تولیدی جهت برش به ابزارهای اندازه گیری مختلفی از قبیل خط کش، گونیا، شابلون، نقاله و… نیاز می باشد. برای برش اگر از ابزارهای اندازه گیری استفاده شود دقت کار افزایش می یابد و خطایی در تولید محصولات به وجود نمی آید. امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی انواع متنوعی از ابزار و شابلون اندازه گیری و همچنین شابلون الگوبرداری طراحی و ساخته شده است که به شما این امکان را می دهد تا با توجه به کار خود بتوانید انتخاب مناسبی را داشته باشید. از بهترین انواع شابلون اندازه گیری و کارگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شابلون میانه یاب چیست و چه کاربردی دارد؟

در کارگاه‌های نجاری و یا حتی کاشی کاری و کابینت سازی از ابزار و قطعات مختلفی استفاده می‌کنند که هر کدام از کاربرد خاصی برخوردار می‌باشند. یکی از مراحل مهم در کار، اندازه گیری و خط کشی دقیق بر روی قطعه کار است که در گذشته با استفاده از خط کش‌های معمولی انجام می‌شد. شابلون میانه یاب MDSI TOOLS یک نوع ابزار کاربردی برای رسم خطوط مستقیم در میانه الوار یا چوب می‌باشد که بر روی بدنه‌ی آن سوراخ‌هایی برای خط کشی دقیق قرار داده شده است. در قسمت زیرین این مدل شابلون دو عدد پایه گرد قرار دارد که بر روی قطعه کار قرار می‌گیرد و به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید شابلون را بر روی قطعه کار به راحتی به حرکت در آورید. با استفاده از سوراخ‌هایی که در مرکز و اطراف شابلون قرار دارد می‌توانید به راحتی با مداد بر روی قطعه کار خط کشی های لازم را ایجاد نمایید. همچنین با استفاده از شابلون میانه یاب می‌توانید خط صاف با فاصله دلخواه از لبه کار را رسم کنید.

کاربرد شابلون دم چلچله

در کارگاه‌های نجاری برای ساخت انواع قفسه‌ کتابخانه، باکس‌های چوبی و… نیازمند نوعی اتصال هستند که بتوانند صفحات چوب و ام دی اف را محکم به یکدیگر متصل کنند. دم چلچله یک نوع شیار مخصوص برای اتصال دو قطعه کار برای ساخت باکس های چوبی و یا ام دی یاف می‌باشد که حتما شیار آن باید به صورت دقیق بر روی قطعه کار ایجاد شود. برای ایجاد شیار دم چلچله بر روی ام دی اف می‌توانید از شابلون دم چلچله استفاده نمایید که دارای خطوط میلی‌متری می‌باشد و تا عمق 29 میلی‌متر را می‌توانید اندازه گیری کنید. شابلون دم چلچله ابزاری دقیق برای ایجاد شیار دم چلچله می‌باشد که با استفاده از پلاستیکی مرغوب و با کیفیت ساخته شده است. معمولا در کارگاه‌های نجاری و یا تولیدی برای ساخت باکس‌های چوبی همچون، جعبه، کابینت، کمد و… از اتصال دم چلچله استفاده می‌کنند.

کاربرد شابلون الگوبردار سانتی پلاس

اگر کمی با دقت به پیرامون خود بنگریم، متوجه خواهیم شد مشاغلی وجود دارند که اندازه گیری و برش دقیق تاثیر مستقیمی بر کیفیت کار آن ها خواهد داشت. دقت در اندازه گیری و برش علاوه بر کاهش هزینه و صرفه جویی در زمان نقش مهمی در زیبایی و کیفیت کار دارد. سانتی پلاس یکی از ابزارهای اندازه گیری می باشد که برای قناسی ها، کنج، گوشه و برش های هندسی پیچیده استفاده می شود. افراد مشغول به کار نجاری، سرامیک، پارکت، کابینت سازی و… با کمک سانتی پلاس مصبرین می‌توانند کار خود را با سرعت بالاتر و همچنین با کیفیت دقت بیشتری انجام دهند. الگو بردار سانتی پلاس مصبرین بهترین ابزار ساختمانی بوده و به کمک آن می‌توانید کپی برداری از اشکال پیچیده را به سهولت انجام دهید. همچنین بسیاری از نجاران به کمک الگو بردار می‌توانند به راحتی زوایای قناسی را هنگام کار برطرف کنند. از دیگر موارد استفاده الگوبردار سانتی پلاس سنگ فرش کردن می باشد و همچنین ابزاری کاربردی برای نصابان کف پوش، پارکت، سرامیک، کاشی، موزاییک، کامپوزیت، سقف کاذب، کابینت سازان و بسیاری از مشاغل دیگر به شمار می آید.

معرفی انواع مته در صنایع چوب

همان‌طور که می دانید یکی از مراحل کار در کارگاه‌های تولیدی و یا نجاری، سوراخ کاری می باشد که با مته های مختلفی انجام می شود. مته مانند دیگر ابزار آلات کارگاهی دارای تنوع بالایی می باشد. از انواع مته در کارگاه های نجاری می تواتن به موارد زیر اشاره کرد:

  • مته کاجی
  • مته چوب

مته کاجی چیست؟

مته ها جهت سوراخ کردن سطوح مختلف از قبیل فلز، چوب، سنگ، شیشه، سرامیک و… به کار می روند و هرچه از لحاظ مواد به کار رفته در آن ها و کیفیت در سطح بالایی باشند از دوام و طول عمر بیشتری نیز برخوردار خواهند بود. مته کاجی یا همان مته مخروطی برای برش دایره ای استفاده می‌شود و طراحی آن به صورتی است که نوک مته کمترین قطر و انتهای آن بیشترین قطر را دارد. بدنه‌ی این نوع مته کاجی مخروطی نیز درجه بندی شده است که این اعداد نشان دهنده قطر مته بوده و شما می توانید در سایزهای مختلف برش دایره ای خود را ایجاد نمایید.

کاربرد مته چوب

مته چوب یکی از مته های تخصصی صنعت چوب می باشد. از لحاظ شکل ظاهری مته چوب به صورت یک استوانه به عنوان پایه یا ساقه مته و یک قسمت دارای شیارهای مارپیچی است. لازم به ذکر است که مته چوب نیز مانند سایر مته ها در سایز و طول های مختلف تولید می شود.

قیمت انواع مته و شابلون اندازه گیری

همان‌طور که در این مقاله گفته شده انواع متنوعی از مته و شابلون اندازه گیری وجود دارد که هر کدام از قیمت متفاوتی برخوردار می‌باشند. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی مدل و برندهای متفاوتی از این گونه ابزار آلا کارگاهی را مشاهده نمایید. جهت کسب اطلاعات لازم درباره قیمت هر کدام از آن‌ها می توانید از طریق راه های زیر با چوبینر ارتباط برقرار کنید:

09021235626 – 02128424086

Choobiner.ir

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا