مطالب متفرقه

تفاوت های بین عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی مهمترین عنصر اکثر کمپین های تبلیغاتی است. خواه عکاسی صنعتی یا تبلیغاتی، این تصویر است که ابتدا بیننده را جذب می کند. در حالی که نویسندگان محتواها ممکن است ساعت ها صرف تولید یک سرتیتر چشمگیر کنند که منافع یک محصول را توضیح می دهد. همچنین این نیز آخرین چیزی است که معمولا بعد از بستن صفحه، بیننده به یاد می آورد.

تصاویر تبلیغاتی ممکن است در بیلبورد ها و مجلات، پوسترها و بروشورها استفاده شود. عکس ها ممکن است تصورات ساده ای از یک محصول یا یک مدل داشته باشند – یا می توانند گرافیک پیچیده را ترکیب کنند و از آخرین تکنیک های پسا تولید استفاده کنند تا نشان دهند که این شرکت در رده اول قرار دارد.

در این راه اگر بخواهیم وسواس بیشتری برای دسته بندی به خرج بدهیم به دو دسته ی عکاسی صنعتی (تجاری) و عکاسی تبلیغاتی میرسیم. تفاوت بین عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تمرکز و تکنیک آنهاست.

عکاسی صنعتی

عکاسان صنعتی عکس هایی از ساختمان ها، مدل ها، محصولات، مصنوعات و مناظر را که برای اهداف کمپین تبلیغاتی در مجلات ها، گزارش ها، تبلیغات بصری و کاتالوگ ها استفاده می شود می گیرند. برای مثال؛ عکس های صنعتی معمولا به طور کامل در بخش خرده فروشی و عمده فروشی و یا برای پروموت های تبلیغاتی استفاده می شود. در عکاسی صنعتی ؛ نورپردازی، صحنه آرایی و پس زمینه به طور کلی تا حدودی خنثی و بدون جلب توجه هستند، به طوری که باعث اغراق در سوژه و منجر به کاهش تولید محصول نشود و تمرکز بر نمایش آنچه که محصول هست باقی بماند.

عکاسی تبلیغاتی

جهان عکاسی تبلیغاتی گسترده تر از مجموعه ای محدود از تکنیک های استفاده شده در عکاسی صنعتی است. عکاس تبلیغاتی از انواع مختلفی از عکس ها استفاده می کند تا نه تنها محصولات، بلکه شیوه زندگی، مفاهیم و ایده ها را نیز به فروش برساند. عکاس تبلیغاتی دارای آزادی خلاقانه تر است تا تفسیر شود که چگونه محصولات، خدمات، شیوه زندگی و ایده ها می تواند از طریق عکس ها ارائه شود. عکاسان تبلیغاتی اغلب کارشناسان در بازاریابی، طرح، مدیریت کسب و کار و روند فروش هستند. طبق گفته Goldprints.com، از سال 2011 حدود 80 درصد از تمام کمپین های تبلیغاتی از عکاسی تبلیغاتی استفاده میکنند.

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا